Lastik basınç işareti

Lastik basınç işareti, Lastik basınç uyarı ışığı nasıl söner?, Lastik basıncı uyarısı neden yanar?, Lastik basınç işareti hangisi?, Lastik basınç ayarı kaç olmalı?, Lastik basınç sensörü bozuk olduğu nasıl anlaşılır?


Lastik basınç işareti

Lastik basınç sistemi, aracınızla seyir halindeyken lastikte meydana gelebilecek sorunları size bildirir. Bu sorun, bir sebeple lastiklerden birinde veya daha fazlasında meydana gelen bir basınç düşüşü olabilir. Lastik basıncının düşmesi durumunda gösterge ekranında ters at nalı şeklinde bir işaret yanacaktır.

Lastik basınç uyarı ışığı nasıl söner?

Lastik basınç sistemi, aracınızla seyir halindeyken lastikte meydana gelebilecek sorunları size bildirir. Bu sorun, bir sebeple lastiklerden birinde veya daha fazlasında meydana gelen bir basınç düşüşü olabilir. Lastik basıncının düşmesi durumunda gösterge ekranında ters at nalı şeklinde bir işaret yanacaktır.

Lastik basıncı uyarısı neden yanar?

Buna rağmen ikaz ışığı yanıyorsa, her araçta farklı noktalarda bulunan “set” düğmesine veya tuşuna birkaç saniye basılı tutarak lastik basınç uyarı sistemini sıfırlayabilirsiniz.


Lastik basınç işareti hangisi?

Lastik Basınç Göstergesi Arızasında Ne Yapmalı? Lastik basıncında bir sıkıntı olması durumunda, gösterge sürücüleri ikaz eder. Lastik basıncının düşük olması durumunda uyarı lambası yanar. Bu gibi bir arıza ile karşılaştığınızda, aracınızı en yakın Otopratik servisine götürebilirsiniz.

Lastik basınç ayarı kaç olmalı?

İngilizce karşılığı Tire Pressure Monitoring System olduğu için kısaca TPMS olarak ifade edilir. Gösterge ekranında ters at nalına benzer bir sembol ile görünür. Endirekt ve Direkt olmak üzere 2 çeşit Lastik Basınç İzleme Sistemi bulunur.

Lastik basınç sensörü bozuk olduğu nasıl anlaşılır?

Eğer ön iki koltuk dolu ve arka koltuklar boş ise ön lastiklerde 36 psi basınç, arka lastiklerde ise 34 psi basınç ayarlaması yapmak sürüş konforunu artıracaktır. Eğer sürüş esnasında arka ve önde eşit miktarda yolcu var ise tüm tekerlerde 36 psi basınç değeri olması gerekir.

Lastik basıncı nasıl sıfırlanır?

Aracınızın TPMS ikaz lambası size iki durumda uyarı verir; Aracınızı ilk çalıştırdığınızda yanıp sönüyor ve sonrasında devamlı yanıyor ise: Aracınızın bir veya birden fazla TPMS sensöründen sinyal alınamıyor demektir. En yakın TPMS uzmanı lastik servisine gitmeniz gerekmektedir.

Lastik basıncı düşükse ne yapılır?

Lastik basınç göstergesi sıfırlama veya resetleme işlemi her araçta farklı şekilde yapılabilmektedir. Tüm araçlarda yer alan bu özellik için dijital sistemlerde dokunmatik ekranlardan menü üzerinden sıfırlama işlemi yapılırken kimi sistemlerde de fiziksel bir buton yardımı ile yapılabilmektedir.

Lastik hava basıncı az olursa ne olur?

Lastiklerin basıncı, olması gerekenden düşük ise lastiklere hava basılmalıdır. Hava basma işlemi araç bakım merkezlerinde kısa süre içerisinde yapılabilir. İşlem gerçekleştirildikten sonra tekrar basınçölçer kullanılarak lastiklerin basıncı kontrol edilmelidir.

Lastik basıncı en az kaç olmalı?

Havası inmiş olan lastik, motorun daha fazla efor harcamasına dolayısıyla da daha fazla yakıt tüketilmesine neden olur. Yakıt tasarrufu yapmak için lastik basıncının ideal değerlerde olması gerekir. Hava basıncı düşük olan lastik ile araç sürmek jantlara zarar verir. Ayrıca lastik duvarının sertliği zarar görür.

Lastik basıncı sıfırlama ne demek?

Aracın ağırlığına, uzunluğuna ve taşıma kapasitesine göre değişmekle birlikte genellikle 34 Psi ve 38 Psi basınç değerlerinde lastik dolumu yapılması önerilir. Sürücü ve önde tek yolcu ya da sadece sürücü şeklindeki normal sürüşlerde 205 55 R16 lastik hava basıncı önlerde 36 Psi ve arkalarda 34 Psi şeklinde olmalıdır.

Lastik hava basıncı neden düşer?

Bu, lastiğin havasının düşük olduğunun veya patladığının tespit edildiğini gösterir. Soğukken dört lastiğin basıncını kontrol edip ayarlayınız ve sistemi sıfırlayınız. Bu, sıfırlamanın başarısız olduğunu gösterir. Sıfırlama prosedürünü tekrar başlatmadan önce lastik basıncını kontrol edip yeniden ayarlayınız.

Lastikte basınç kaybı neden olur?

Bu durumun en önemli nedeni lastiklerin zaman içerisinde hava bırakmasıdır. Jant, meydana gelen hasarlar sonucu hava kaçırabilir. Jant çevresindeki çatlak, pas, bükülmüş alan gibi faktörler hava kaçmasının başlıca nedenleri arasında yer alır. Sibop ya da sibop sapının hasar alması, lastik havasının inmesine yol açar.

Diğer İşaretler Yazıları
Çelik Kapı1 Euro Kaç TLAnkara Göğüs EstetiğiSurvivor kim elendi