Mesh nasıl yapılır, Mesh etmek nedir nasıl yapılır?, Yara üzerine mesh nasıl yapılır Diyanet?, Hangi el ile mesh edilir?, Meshin şartları nelerdir?, Kimler mesh edebilir?
Mesh nasıl yapılır
Sünnete uygun şekilde mest üzerine mesh şöyle yapılır: Mesh yapmaya ıslak ellerle ayakların parmak uçlarından başlanır ve el parmakları açık vaziyette geriye doğru çekilir. Zaruri bir durum söz konusu olmadıkça sağ ayak sağ elle, sol ayak sol elle meshedilir. Abdesti bozan haller mest üzerine meshi de bozar.
Mesh etmek nedir nasıl yapılır?
Sünnete uygun şekilde mest üzerine mesh şöyle yapılır: Mesh yapmaya ıslak ellerle ayakların parmak uçlarından başlanır ve el parmakları açık vaziyette geriye doğru çekilir. Zaruri bir durum söz konusu olmadıkça sağ ayak sağ elle, sol ayak sol elle meshedilir. Abdesti bozan haller mest üzerine meshi de bozar.
Yara üzerine mesh nasıl yapılır Diyanet?
Mesh, bir nevi hükmî temizlik olup; abdestte bir uzvun, ayağa giyilen mestin veya yaraya sarılan sargının üzerine ıslak elle; teyemmümde ise toprağa sürülmüş elle yüz ve kollar üzerine yapılır. Abdest alırken mestler üzerine mesh etmek Hz. Peygamber'in (s.a.s.) sünnetiyle sabittir.
Hangi el ile mesh edilir?
Peygamber'e (s.a.s.) sordum, o da sargıların üzerine mesh etmemi emretti.” (İbn Mâce, Tahâret, 134 [657] 4). Vücudun herhangi bir yerinde kırık, çıkık veya yaradan dolayı sargı bulunduğunda, abdest alırken veya guslederken yaraya zarar vermiyorsa bu sargı çözülerek altı yıkanır ve yaranın üstü mesh edilir.
Meshin şartları nelerdir?
Sağ el ıslatılarak avuç ve parmakların içiyle başın dörtte biri veya tamamı bir defa mesh edilir. Eller tekrar ıslatılarak başparmakla kulağın dışı, şehadet parmağı veya serçe parmakla içi mesh edildikten sonra her iki elin arkasıyla boyun mesh edilir.
Kimler mesh edebilir?
Bir mestte iki parmak, diğer mestte de iki veya bir parmak görünecek kadar yırtık varsa, bunlara mesh edilebilir. Mesh caiz olmayan yırtık, üç parmağın ucu değil, tamamı görünecek kadardır. Şâfiî'de, mestin hiç yırtığı, deliği olmaması gerekir. Mâlikî'de ise, yırtık, ayağın üçte birinden azsa, mesh caiz olur.
Mesh yapmak caiz mi?
Çizme veya bot üzerine mesh caiz midir? Ayakları aşık kemikleri ile birlikte mest gibi örten bot, çizme, potin vb. giyecekler de mest hükmündedir. Bu itibarla bir kimse, abdestli olarak giymiş olduğu çizme veya botların üzerine mesh edebilir ve bunları çıkarmadan namaz kılabilir.
Ayakları yıkamak mı mesh etmek mi?
Bunlardan biri abdest alırken ayakların yıkanması veya çıplak ayaklar üzerine mesh edilmesidir. Ehl-i sünnet âlimleri abdest alırken ayakları yıkamayı, Şîa'nın İmâmiyye/İsnâaşeriyye2 koluna mensup âlimler de ayakları mesh etmeyi abdestin farzı olarak kabul etmektedirler.
Alçılı ayak nasıl mesh edilir?
Yapılacak meshin bütün sargıyı kaplaması gerekmez; çoğunluğunu meshetmek kâfi gelir. Sargıyı çözmek zarar veriyorsa, özürlü yerin etrafını sargı altından yıkamak gerekmez. Bunlardan açık bulunan yerleri meshetmek yeterlidir. Böyle bir sargı üzerine yapılan mesh için belli bir müddet yoktur.
Abdest alırken ayağa mesh nasıl yapılır?
Sünnete uygun şekilde mest üzerine mesh şöyle yapılır: Mesh yapmaya ıslak ellerle ayakların parmak uçlarından başlanır ve el parmakları açık vaziyette geriye doğru çekilir. Zaruri bir durum söz konusu olmadıkça sağ ayak sağ elle, sol ayak sol elle meshedilir. Abdesti bozan haller mest üzerine meshi de bozar.
Çorap üzerine mesh edilir mi?
Mest üzerine giyilen çoraplara mesh edilebilir mi? Mestler üzerine giyilen çoraplar, ince olup üzerine mesh edildiğinde, altına ıslaklığı geçirirse, bunlar üzerine mesh edilmesi caizdir. Islaklık alta geçmediği takdirde mesh gerçekleşmiş olmaz (Merğinânî, el-Hidâye, 1/32).
Abdestin 4 şartı nedir?
Hanefîler'e göre abdestin farzları, Kur'ân-ı Kerîm'de (el-Mâide, 5/6) ifade edildiği üzere; yüzü yıkamak, kolları dirseklerle birlikte yıkamak, başı mesh etmek, ayakları topuklarla birlikte yıkamaktır (Mevsılî, el-İhtiyâr, 1/7).
Bu sıraya uymak Hanefi mezhebine göre sünnettir. Ama Şafiilerde farzdır. Hanefi mezhebine göre bilerek veya bilmeyerek hatırlayarak veya hatırlamayarak kişi bu sıraya uymazsa abdesti abdesttir yine. Ama sünneti terk etmiş olur fakat Şafii mezhebine göre bu sıraya uymazsa abdesti yeniden alması gerekir.